Nieuws, december 2010

31 december 2010

Joke van der Meide is gestopt als voorzitter

Op 12 december stopte Joke van der Meide met haar functie als afdelingsvoorzitter, zij heeft dit werk gedaan sinds 2008. Zij blijft nog penningmeester tot eind januari, om het boekjaar 2010 af te sluiten.

Het afdelingsbestuur is haar erkentelijk voor de door haar verleende diensten over de afgelopen jaren. Het bestuur betreurt dan ook haar besluit. Organisatiesecretaris Vincent Timmer en bestuurslid Stefan Kloosterboer brachten Joke als dank een presentje.

Joke van der Meide (Foto © Rob Voss)

Bestuurslid Stefan Kloosterboer neemt per direct de taken over als interim-voorzitter tot er een opvolger is gevonden en hij wordt eind januari de nieuwe penningmeester.

22 december 2010

OV-chipkaart: vier stappen achteruit

‘Zoiets kun je moeilijk aan een normaal mens uitleggen’

De invoering van de ov-chipkaart gaat bepaald niet van een leien dakje. Bij verschillende meldpunten stromen de klachten van reizigers binnen. SP-Tweede Kamerlid Farshad Bashir noemt het ov-chipkaartbedrijf TLS een schimmig bv’tje en wil dat het wordt opgeheven.

De eisen van de SP voor invoering OV-chipkaart.

Voortaan geen verschillende papieren kaartjes meer, maar één digitale kaart voor alle soorten openbaar vervoer en moeiteloos betalen per afgelegde afstand in plaats van per zone: het reizigersgemak staat voorop bij de invoering van de ov-chipkaart. Tenminste, als we het Trans Link Systems (TLS) moeten geloven, het bedrijf dat voor de invoering verantwoordelijk is. SP-Tweede Kamerlid Farshad Bashir volgt het proces met argusogen. Mede op zijn aandringen heeft de regering besloten dat de knelpunten van de ov-chipkaart in beeld gebracht moeten worden. Ondertussen stroomt bij speciale meldpunten van de SP en de onafhankelijke toezichthouder OV loket een recordaantal klachten binnen.

20 december 2010

Actie Apeldoorn blijf social

Op donderdag 16 en vrijdag 17 december voerde de SP en FNV Lokaal ’s avonds actie om Apeldoorn sociaal te laten blijven. Er werden t-shirts, kommetjes tomaten en erwten-soep uitgedeeld in de hal van het stadhuis.
De bezoekers lieten zich de soep goed smaken. Ook raadsleden waagden zich aan de ‘sociale’ soep.

De sociale soep van de SP en FNV Lokaal lieten de aanwezigen zich goed smaken
De sociale soep van de SP en FNV Lokaal lieten de aanwezigen zich goed smaken. (Foto © Stefan Kloosterboer / SP Apeldoorn)

Er moest volgens burgermeester en wethouders 1.5 miljoen euro bezuinigd worden op het minimabeleid. 600.000 euro is na protest van tafel gehaald aan bezuinigingen. Op de teller staat nog 900.000 euro aan bezuinigingen die gehaald gaan worden bij de financieel zwakste van de Apeldoornse samenleving. SP Apeldoorn vind dat een schande.

19 december 2010

Handtekeningenactie ‘Maak onze bus niet duurder’ is een succes

Vorige week verzamelde de Apeldoornse SP afdeling op maandag middag, dinsdag en woensdag morgen en middag handtekeningen tegen de prijsverhoging van het bustarief in Apeldoorn.

Maak onze bus niet weer duurder
(Foto © Stefan Kloosterboer / SP Apeldoorn)

Busreizigers voelden zich verrast door de prijsstijging. Bijvoorbeeld busreizigers van achteruit De Maten zij moesten voor 9 uur ’s ochtends een kaartje in de bus kopen voor € 2,40. Op de terugweg waren ze € 1,- kwijt. Dat is in totaal € 3,40, en dat terwijl ze de week ervoor nog € 1,50 voor een retour kwijt waren. En enorme prijsstijging dus.

De reizigers waren ontevreden over de prijsstijging en zette dan ook massaal hun handtekening, tot nu toe al ruim 850 keer in totaal!!

15 december 2010

SP en FNV Lokaal samen in actie

Donderdag 16 december en vrijdag 17 december komt de SP samen met FNV Lokaal in actie om Apeldoorn sociaal te laten blijven

Donderdag 16 december delen we snert soep en folders uit aan voorbijgangers en aan bezoekers van het stadhuis waar gesproken gaat worden over de bezuinigingen op onder andere de WMO en minima.
Binnen het stadhuis demonstreren we doormiddel van het aantrekken van een t-shirt, die aan bezoekers zullen worden uitgedeeld.
Kom ook in actie!

Wij roepen iedereen op om ook aanwezig te zijn op het stadhuis. Samen kunnen we laten zien dat we tegen de bezuinigingen zijn op bijvoorbeeld mensen die hulp en bijstand echt nodig hebben. Samen staan we sterk!!

Wij hopen u morgen te zien voor en in het stadhuis vanaf 18:00 uur tot aan het einde van de raadsbijeenkomst.

9 december 2010

Bestuurslid Vincent Timmer stelt zich aan u voor

Mijn naam is Vincent Timmer, Ik woon sinds 2007 in Apeldoorn-Zuid.
Sinds oktober 2010 ben ik bestuurslid. Met als functie organisatiesecretaris.

Vincent TimmerDe aankomende jaren zal ik mij dan ook in deze rol volop inzetten voor SP-Apeldoorn en voor alle leden en sympathisanten.

Ik ben op 12 februari 1981 geboren in Apeldoorn, en ben hier ook opgegroeid. Na mijn middelbare school ben ik Sociaal Pedagogisch Werk gaan studeren, en ben als activiteiten begeleider in de ouderenzorg gaan werken. Dit heb ik deeltijd gedaan van 2006 tot 2008, door bezuinigingen werd ik weer in de flexpool geplaatst, helaas door de bezuinigingen in de zorg is er weinig werk meer voor mij. Van 2007 tot 2010 heb ik ook gewerkt in de kinderopvang. In de nabije toekomst wil ik weer gaan studeren en via omscholing het onderwijs in.
Na mijn MBO, heb ik Culturele Maatschappelijke Vorming gestudeerd aan de Hogeschool Utrecht. En ben ik in 2005 afgestudeerd als Kunst en Cultuur educatie medewerker.