Apeldoorn blij met busactie SP

28 september 2008

Apeldoorn blij met busactie SP

Op een zonovergoten Raadhuisplein overhandigde Jan van der Worp, voorzitter SP Apeldoorn, 3000 handtekeningen aan wethouder Metz van verkeer en aan Eric van Kaathoven, fractievoorzitter van de SP Gelderland. De aanbieding was het sluitstuk van de actie "Onze bus moet 1 Euro blijven". De aanbieding werd ondersteund door een grote groep SP-ers, niet alleen uit Apeldoorn, maar uit de hele provincie Gelderland.

Van der Worp legde nog eens uit dat een verhoging van ons Euroretour van 1 naar 2 Euro onacceptabel is en dat daardoor de mensen massaal de bus uitgejaagd worden. Wethouder Metz nam instemmend de 3000 handtekeningen in ontvangst en benadrukte Veolia, de vervoerder, aan het contract te houden waarin is vastgelegd dat het Eurokaartje tot 2010 gegarandeerd is.
Eric van Kaathoven stelde dat de SP in Gelderland er alles aan zal doen het Eurokaartje te behouden en de handtekeningen mee te zullen nemen naar Provinciale Staten, waar begin oktober de voorgenomen verhoging op de agenda staat.
Emile Roemer, Tweede-Kamerlid van de SP en woordvoerder openbaar vervoer, legde uit waarom het zo belangrijk is dat er goed en betaalbaar openbaar vervoer is.

Het Apeldoorns publiek is blij met de actie van de SP en geeft massaal aan het Euroretour te willen houden.