h

Dringende oproep aan wethouder Blokhuis

12 maart 2016

Dringende oproep aan wethouder Blokhuis

Foto: SP

Vérian heeft per 1 juni 2016 het ontslag ingediend voor honderden medewerkers.

Deze helden leggen zich hier niet zomaar bij neer. Ze vechten niet alleen voor hun eigen rechten maar vooral voor die van hun cliënten. Sommige medewerkers komen al tientallenjaren bij dezelfde mensen over de vloer. Hun werk is veel meer dan alleen schoonmaken. Zij zijn bij veel mensen de enigen die oog hebben voor deze mensen. Ze signaleren en observeren en ook het stukje sociale gemis vullen zij op.

Het bericht dat naar buiten is gebracht dat er voor de TSN wel een oplossing is gevonden maar voor de Vérian vrouwen nog niet komt hard aan.

Ook zij strijden ervoor om hun cliënten te behouden en voor behoud van salaris.

Uit nood hebben de vrouwen mails verstuurd naar wethouder Blokhuis met een dringende oproep. Lees hieronder de noodkreten van deze betrokken dames.

SP Apeldoorn steunt de medewerkers van Vérian Care & Clean, die vechten voor behoud van salaris en CAO, en vooral voor het behoud van de zo belangrijke relatie tussen hulpverlener en cliënt. In de uitkomst zoals deze er nu uitziet, zijn er enkel verliezers.

Wij roepen wethouder Blokhuis dan ook op de mails van deze hulpverleners zeer serieus te nemen en hun voorstellen alsnog te overwegen.

Een greep uit de noodkreten van de hulpverleners van Vérian:

“Goedemorgen meneer Blokhuis,

Allereerst wil ik u feliciteren dat het u is gelukt om mijn mede collega's van TSN onder te brengen bij een nieuwe aanbieder die hun overnemen met alle rechten en plichten! Dat zou een hele kluif voor u geweest zijn om dit voor elkaar te krijgen! Mijn petje af!!

Maar u begrijpt zeker wel dat toen ik dit nieuws gisteren hoorde dat mijn hele wereld op dat moment instortte, voor de tweede keer in twee dagen tijd!!

Eerst krijg ik donderdag een brief van het UWV dat mijn ontslag is goedgekeurd en dat het nu dus echt definitief is, ik ben vanaf 1 juni 2016 geen thuis zorg medewerker meer bij Vérian, ik kan u vertellen dat brak mijn hart!

De dag erna lees ik in de krant dat u vol trots aankondigt dat het u is gelukt om alle medewerkers van TSN onder te brengen bij een nieuwe aanbieder! Het eerste wat door mijn hoofd ging was..... En wij dan?? Waarom doet hij voor ons niet deze moeite, waarom hun wel en wij niet? Waarom luistert hij niet naar ons!! Wij zitten al 17 maanden in onzekerheid, we hebben al tal van gesprekken met u en met de raad gevoerd, wij hebben al wel 100x aangegeven dat wij dat ook willen!! Waarom doet u dit niet voor ons!

U begrijpt natuurlijk wel dat ik op dit moment, en nu ik deze brief schrijf ontzettend verdrietig ben maar vooral boos en teleurgesteld ben in U en mijn vertrouwen in u heeft een behoorlijke deuk opgelopen! Er rest mij nog maar 1 ding aan u te zeggen nee ik zeg het anders !

Ik( wij) eis(en) ook dat U ons onder brengt bij een zorg aanbieder die ons overneemt met alle rechten en plichten!!

Wij verdienen dit net zo goed als de collega's van TSN!!!

Met vriendelijke groet,

Een zeer verdrietige en boze thuiszorg medewerker “

---

“Zijn nou echt alle gesprekken die wij de thuishulpen van Vérian hebben gevoerd tegen iemand met oordoppen in geweest ?

We hebben continu om het zelfde gevraagd als wat nu wel aan de hulpen van TSN gegeven word. Dan heeft u volgens mij toch iets uit te leggen!!!

Wij misgunnen onze collega's van TSN dit niet maar waarom zij wel en wij niet

Hoop dat u een fijn weekend hebt en trots op u zelf bent

Met vr gr

M.Jacobs “

---

“Beste heer Blokhuis,

wij hebben nu zo vaak met u en de raad gesproken. Wij willen ons loon, arbeidsvoorwaarden en cliënten behouden. Meer niet. Onze collega van TSN brengt u onder bij AtHomeFirst met behoud loon en arbeidsvoorwaarden. Dat wil ik ook in plaats van Gelderthuiszorg die ons slechte arbeidsvoorwaarden biedt. Ik roep u op ons ook onder te brengen bij AtHomeFirst.

Met vriendelijke groet,

Marie-Anne van den Bragt

Een zeer teleurgestelde verian medewerkster die zich door u in de steek gelaten voelt misleid en bedrogen “

---

“Paul Blokhuis

Ik heb altijd gedacht dat een wethouder van de gemeente Apeldoorn een wethouder moet zijn

voor iedere inwoner van de Gemeente Apeldoorn.

Of dit nu de Cliënten en de medewerkers van TSN zijn of Cliënten en medewerkers van Verian Care & Clean.

Als jij je hardt maakt voor een goede overgang van de ene groep mensen moet je dat ook doen voor de andere.

Diep teleur gesteld bij ik in jouw handelen en bij velen bekruipt er een achterdochtig gevoel ,zo van

"Voor de zorg moet bezuinigt worden en maar voor een wielerbaan is geld genoeg" en daar het geld wat Den Haag eerst heeft gegeven niet geoormerkt was!!!!!!

Waarom niet gewoon her extra geld aanvragen om problemen op te lossen, dat is voor de thuishulp toch.

Een teleurgestelde en hele Boze ex Verian medewerkster en wat doe je de cliënten aan van 80+ die bang zijn geenhulp van hun vaste hulp meer te krijgen

Misschien dat dit een wethouder koud laat en dat hij toch een leuk weekend heeft

Ik ben bijna 60jaar en na 21 dienstjaren aan moeten kloppen bij UWV of aan het werk kan na inlevering van 26% van mijn salaris, Ik heb echt geen leuk weekend, zal dat ook heel lang niet meer hebben .

margriet Stuivenberg- Meekes “

 

 

Reacties

Toevallig weet ik dat het team van TSN voor het overgrote deel uit basishulpen in FWG 10 bestaat, dus een heel ander verhaal dan bij Verian,

Reactie toevoegen

U bent hier