Motie stop met PlusOV

12 september 2018

Motie stop met PlusOV

Foto: Rob Voss

In de verkiezingstijd waren wij al duidelijk: we moeten stoppen met PlusOV. Hoe lang willen we doormodderen ten koste van notabene kinderen en ouders? Kinderen die veel te laat of soms helemaal niet opgehaald worden. Wat een stress geeft dit aan de kinderen, maar ook de ouders. Onze politieke keuzes zijn hier verantwoordelijk voor. Wat ons betreft had de politiek dan ook al eerder in moeten grijpen.

Nu blijkt ook nog dat de klachten helemaal niet altijd aankomen, misschien wel niet als klacht gezien worden of dat ouders ze niet indienen omdat ze te lang aan de telefoon moeten wachten.

De klachten die ouders wel doorgeven komen helemaal niet overeen met wat wij lezen vanuit PlusOV. Dat geeft te denken.

Overigens zijn wij ook niet content dat de gemeente een ‘big brother’-document heeft waarin inwoners bij naam en tweet genoemd worden. Dit kan intimiderend werken en als we het hebben over participatie werkt dit natuurlijk ook niet mee.

Wij pleiten dan ook om te stoppen met PlusOV. We pleiten dat we ouders en kinderen alle mogelijkheid bieden om hun klacht in te dienen én dat we zuinig omgaan met ouders die dit doen. Hun stem is voor ons als raad zeer belangrijk. Het enige juiste lijkt me dan ook om goed met deze mensen om te gaan.

We zullen samen met CU, Partij voor de Dieren, 50Plus en PvdA  een motie indienen om te stoppen met PlusOV.

Reacties

Dat de klachten niet overeen komen snap ik. PlusOV reageert op geen enkele klacht! Mijn dossier is al vanaf 2016. Alle mails bewaard en sinds dit jaar ook opnames van telefoongesprekken. Dus, wie spreekt hier de waarheid?