Stop de uitbreiding van LelystadAirport

11 januari 2019

Stop de uitbreiding van LelystadAirport

Foto: Rob Voss
Vandaag was er een PMA over de uitbreiding van LelystadAirport.

wij zijn als SP al vanaf het begin zowel landelijk , in de provincie als gemeentelijk duidelijk geweest dat wij helemaal geen uitbreiding van LelystadAirport willen.

Als we het hebben over klimaatdoelen dan moeten we gaan voor klimaatrechtvaardigheid. Pak de grote vervuilers aan. Durf rupsje nooitgenoeg die de naam luchtvaart draagt aan te pakken. Dat is beter voor de gezondheid voor mensen, dieren en milieu.

Wij vinden dan ook dat Apeldoorn heel duidelijk stelling in moet nemen en naar de minister toe maar 1 boodschap uit kan dragen. Stop met de uitbreiding van LelystadAirport.

Onze woordvoerder ( Henri Kerkdijk) was vanavond dan ook heel duidelijk 'GEEN LelystadAirport, daar zijn we klaar mee'

Sunita Biharie
SP Apeldoorn

Reacties

In Flevoland is de SP juist VOOR Lelystad AirPort , tegen de landelijke en gemeentelijke afdelingen van de SP in , dit vind ik dus echt niet kunnen en gewoon kiezersbedrog en na vragen aan de SP krijg ik nog steeds geen antwoord .......dus zal ik mijn lidmaatschap maar op zeggen

Wij vinden het ook spijtig dat de lokale en provinciale afdelingen daar voor zijn Jan. Iedere afdeling kan en mag op dit soort punten echter afwijken van landelijk en gelukkig zijn het enkel die afdelingen die voor Lelystad Airport zijn. Alle andere afdelingen zijn en blijven tegen, net als landelijk. Het zou spijtig zijn als je hierom je lidmaatschap opzegt, maar als het voor jou zo zwaar weegt hebben we daar natuurlijk ook begrip voor.