RMS HERDENKING

29 maart 2019

RMS HERDENKING

Foto: Rob Voss
Op 28 maart heeft de fractie van SP Apeldoorn schriftelijke vragen gesteld aan het college van B&W omtrent de gang van zaken i.v.m. het vieren van de proclamatie door de RMS op 25 april. De afgelopen jaren gebeurde dit in Orpheus, maar recentelijk kwam naar buiten dat de RMS geweigerd is om dit jaar de viering (herdenking) van 69 jaar proclamatie in Orpheus te vieren.

Wij zijn er trots op dat er in Apeldoorn ruimte is voor RMS om hier hun viering (herdenking) te houden. Wij hebben dan ook met verbazing vernomen dat het dit jaar ineens niet lijkt te kunnen in Orpheus. Hiervoor is het altijd goed gegaan. En juist zo'n herdenking hoort in Orpheus en ons centrum thuis.

We vinden het ook erg vervelend dat het pas op zo'n laat tijdstip bij ons bekend is geworden. De tijd dringt nu om er iets aan te doen. Maar dat weerhoudt ons er niet van om vragen te stellen. Wij vinden juist dat de gemeente wel aan zet is, aangezien de gemeente Apeldoorn grootaandeelhouder van Orpheus is.

Ons doel is om de viering op 25 april as. gewoon doorgang te laten vinden. Er is namelijk geen gegronde reden om dit niet te doen.

Thomas Hendriks
Sunita Biharie
SP Apeldoorn

Zie hier onze schriftelijke vragen https://apeldoorn.raadsinformatie.nl/document/7471255/1/schriftelijke%20vragen%20rms