Marktplein duurder en OZB omhoog

28 september 2019

Marktplein duurder en OZB omhoog

Foto: Rob Voss

"In de voorbereiding van het project zijn bij de gemeente grote fouten gemaakt. Daardoor gaat het nu mogelijk 4,1 miljoen euro kosten. Dat is 1,8 miljoen euro meer dan de 2,3 miljoen euro waarmee rekening gehouden werd.

Voor burgemeester en wethouders is het echter geen optie het project nu af te blazen. Herinrichting is hoe dan ook nodig, omdat het plein technisch op is. “Maar we zijn ook echt gemotiveerd om de uitslag van de verkiezing recht te doen.’’, zo is te lezen in de Stentor

Sunita Biharie: “De inwoners hebben een concept mogen kiezen. Dit bedoelt men met 'verkiezingen'. De inwoner is niet voorgelegd dat het duurder uit kan vallen en wat hun mening dan is over de verbouwing van het Marktplein. Ook waren de inwoners helemaal niet op de hoogte dat men de OZB wil verhogen.

De verkiezing nu misbruiken om het plan er doorheen te drukken is heel erg lelijke politiek.

Wij zijn nooit fan geweest van alle dure prestigeprojecten zoals de verbouwing van het gemeentehuis, Marktplein, Coda en alle andere eigen bedachte stokpaardjes.

Wat ons betreft hadden we allang op de rem moeten trappen en zouden we op een heel andere manier met onze gelden om moeten gaan. Ambities die liggen bij menswaardigheid zoals de zorg en geen opstapeling van kosten voor de inwoners in plaats van in stenen.”