Word actief voor ROOD!

3 augustus 2005

Word actief voor ROOD!

De SP Apeldoorn is op zoek naar jonge SP leden die zich in Apeldoorn actief willen inzetten. Dit om een groep te vormen die werkelijk actief in Apeldoorn de kleinere en meer op jeugd gerichte aspecten aan te pakken op een sociale en actieve manier.

Het actief zijn, kan zich op vele mogelijke manieren uiten. Je kunt actief zijn door over hekken heen te klimmen en te demonstreren tot het doel bereikt is. Of door je helemaal in te lezen in allemaal moeilijke stukken die betrekking hebben op de mobiliteit binnen Apeldoorn.
Maar natuurlijk is actief zijn op een iets wat subtielere manier ook mogelijk. Neem nou een onderzoek plegen in een buurthuis, een handtekeningen actie houden omdat er een belangrijke hangplek weggehaald wordt. Of gewoon door achter een kraam te staan en mensen te informeren over ROOD of over de SP zelf. Zelfs een debat avond organiseren met andere jongeren afdelingen van politieke partijen ligt binnen de mogelijkheid.
De genoemde voorbeelden zijn vooral gericht op ons, de jongeren. Helaas worden dit soort acties minder naar voren gehaald, wanneer er geen ROOD afdeling is. Grotere zaken zoals het Omnizorgcentrum, geluids- en stankoverlast, grotere groeiende gebouwen en een onbetrouwbare gemeenteraad krijgt eerder de aandacht binnen de SP. Daarom is het van belang om als jongeren ook actief te zijn binnen de partij. Op die manier komen ook kleinere zaken als een grasveldje onder de aandacht.
Verder zal een partij zonder een actieve en enthousiaste groep ROOD-leden veel minder dynamisch zijn dan met een leuke groep jongeren. Vandaar de vraag aan de jonge SP leden om je aan te melden bij ROOD en samen een leuke actieve groep te vormen die veel van zich laat horen binnen Apeldoorn.

Voor meer informatie of om je aan te melden voor ROOD, kun je terecht bij Bram Damen, e-mail:
bramdamen@tomaatnet.nl