65 blijft 65 actie!

25 september 2009

65 blijft 65 actie!

De SP voert op dinsdag 29 september 2009 actie voor het behoud van de AOW-leeftijd op 65 jaar, bij het Activerium aan de Deventerstraat nr. 46.

De Apeldoornse SP afdeling gaat buttons uitdelen én handtekeningen verzamelen en flyers uitdelen tussen 10.00 en 12.00 uur.

Een beschaafd land gunt zijn ouderen hun welverdiende rust. Daarom werd ooit afgesproken: ben je 65 dan hoef je niet meer te werken, en krijg je van staatswege een pensioen (AOW). De regering wil nu de AOW-leeftijd verhogen van 65 naar 67. 'Vanwege de crisis', zeggen ze. Maar deze maatregel is ongewenst, onzinnig en onnodig.

De crisis waar we nu mee te maken hebben is veroorzaakt door fouten in het systeem, verkeerde beslissingen door politici en zakkenvullers aan de top. De rekening wordt echter gelegd bij u, die er niets mee te maken had.

WE HEBBEN UW HULP NODIG!

De SP staat pal voor de AOW-leeftijd van 65 jaar. We kunnen daarbij alle hulp van u gebruiken. Protesteer mee tegen deze plannen, en teken de volkspetitie als u dinsdagmorgen bij het Activerium bent of teken hem hier online!.

Ook kunt u de handtekeningenlijst uitprinten, want U kent waarschijnlijk veel andere mensen die tegen het verhogen van de AOW-leeftijd zijn en de petitie willen tekenen. Familie bijvoorbeeld, of collega’s. Print hier de handtekeningenlijst uit en zorg ervoor dat een ieder die wil steunen, dat ook doet!