Verkiezingsdebat in Beekbergen

19 februari 2010

Verkiezingsdebat in Beekbergen

Er was veel belangstelling van inwoners uit Beekbergen en omgeving voor het verkiezingsdebat van 17 februari jl. De zaal van De Hoge Weye zat op een paar stoelen na vol. En de vonken vlogen werkelijk van het debat af.

Diverse onderwerpen kwamen aanbod zoals; bereikbaarheid, wildparkeren, wijkvoorzieningen, woningbouw en bedrijventerrein Apeldoorn Zuid.

SP lijsttrekker Bonnie ten Damme haalde de Triënnale aan en stelde dat daarop bezuinigd moet worden. GroenLinks-er Detlev Cziesso kwam daarop verrassend met de mededeling dat de Triënnale niet langer een heilig huisje voor ze is. De overige partijen zagen ook de mogelijkheid om te bezuinigen op de Triënnale. Maar ondertussen is er wel een onderzoek gestart naar de haalbaarheid van een 2de Triënnale, kosten 700.000 euro. De SP vindt dit weggegooid geld.

Ook kwam het wildparkeren ter hoogte van de belastingdienst en Centraal Beheer aan de orde. De SP vind het onbegrijpelijk dat de helft van het parkeerterrein van de Belastingdienst soms leeg staat en de berm langs de Arnhemseweg vol. De SP vind dat de gemeente snel moet gaan praten met de betreffende bedrijven om tot een oplossing te komen. En moet gaan optreden tegen veroorzakers van het wildparkeren, dat ten koste gaat van de verkeersveiligheid.

Tevens is de SP van mening dat er snel gestart moet worden met de bouw van de beloofde woningen in Beekbergen & Lieren en juicht het initiatief van een groepje bewoners voor het realiseren van woningen dan ook toe.