28 maart 2010

Apeldoorners melden OV-chipkaart klachten

Zaterdagmiddag 27 maart 2010 verzamelde de SP afdeling Apeldoorn samen met het Gelders SP Statenlid Alex Mink tientallen klachten over de OV-chipkaart bij bushaltes aan de Stationsstraat en de Hofstraat met het mobiele OV-chipkaart klachten meldpunt.

Apeldoorners melden OV-chipkaart klachten
(Foto © Stefan Kloosterboer / SP Apeldoorn)

De klachten bestonden onder andere uit onvrede over een verhoging van de tarieven met soms wel 30 à 40%, het ingewikkelde activeren van de kaart, gebruiksonvriendelijkheid van de kaart en de met enige regelmaat niet werkende OV-chipkaart apparatuur.

De SP afdeling Apeldoorn zal binnenkort opnieuw klachten en ervaringen gaan verzamelen onder reizigers in haar gemeente. Klachten kunnen ook digitaal worden gemeld op www.meldpuntovchip.nl. De SP zal de klachten bundelen in een zwartboek en dit aanbieden aan de provincie Gelderland en de Stadsregio, de twee overheden verantwoordelijk voor het openbaar vervoer in Gelderland.

SP meldpunt OV-chipkaart

• Bekijk hier de fotoreportage van Stefan Kloosterboer en Gerard Woltering.
  • Lees hier het artikel van Omroep Gelderland
  • Lees hier het artikel van SP Gelderland.
  • Lees hier het artikel uit de Stentor - Apeldoornse Courant, tekst en foto Jeroen Pol en foto Maarten Sprangh. (6.35 MB,.pdf)

Onze speciale dank gaat uit naar de 'handige mannetjes' Bert Brood voorzitter SP Westerfoort en Remco Vincent Helsloot voor het verzorgen van de mooie bakfiets.