Verkiezingen 3 maart 2010, 2 zetels!

12 maart 2010

Verkiezingen 3 maart 2010, 2 zetels!

Door Bonnie ten Damme, fractievoorzitter SP

De verkiezingen zijn alweer een paar dagen achter de rug. Het was tijdens de campagne dagen een zeer hectische tijd. Veel SP campagnemedewerkers hebben hun beste beentjes voorgezet.
Het valt niet mee om zo’n 50.000 verkiezingskrantjes rond te brengen, op campagne in de diverse winkelcentra, 3 x de hele zaterdag op het raadhuisplein tijdens de politieke markt.
En neemt u van mij aan dat het weer echt niet meegeholpen heeft. Doch dat hebben de enthousiaste SP’ers niet weerhouden.
Verder waren er de nodige debatten met de andere Politieke Partijen, onder andere georganiseerd door, Gigant stadsfeest, Gigant jongerendebat, Coda wijkcentrum binnenstad, Coda TV055, Stadhuis MEE, Stadhuis Stentor debat, Beekbergen dorpsraad Beekbergen Lieren, Buurthuis Zevenhuis Wisselwerk, Ondernemingshuis BKA etc.
Ook moesten de nodige redactionele stukken voor kranten geschreven worden en diverse interviews voor radio en TV worden gegeven.
En wat denkt u van onze posters plakkers. Deze mannen moesten in weer en wind op de ladder de posters plakken en als deze weer loslieten weer opnieuw die trap op.

Bonnie en Henk zijn blij met de twee SP-raadszetels
(foto: Rob Voss)

De landelijke trend was op dat moment dat overal in Nederland veel partijen achteruit gingen met hun zetels in de raad, helaas ook bij de SP.
Maar………….. de SP in Apeldoorn heeft het waargemaakt. De Apeldoornse bevolking heeft veel vertrouwen in ons, zij hebben ons beloond met zowaar 3656 stemmen !!
Dat is goed voor 2 raadszetels en zelfs nog 600 rest stemmen over.

Wij gaan nu door als fractie SP in Apeldoorn met 2 raadszetels en 3 fractievertegenwoordigers. Ondanks de aankomende bezuinigingen zullen wij streven dat wij onze speerpunten kunnen waarmaken.

Hiermee wil ik alle SP’ers hartelijke bedanken voor hun ongelofelijke inzet tijdens deze verkiezingscampagne. Duizendmaal dank!