Aanbieding zwartboek OV-chipkaart

19 mei 2010

Aanbieding zwartboek OV-chipkaart

Vanmiddag is het zwartboek met klachten over de OV-chipkaart aangeboden. Fractievoorzitter Eric van Kaathoven overhandigde het zwartboek aan de Gelderse verkeersgedeputeerde Marijke van Haaren. Zij gaat de klachten onderzoeken en zal mogelijk een provinciaal meldpunt inrichten waar reizigers hun klachten over het nieuwe betaalmiddel in het openbaar vervoer kwijt kunnen. Het was de bedoeling dat de vervoerders de klachten zouden verzamelen maar zij laten het afweten.

Eric van Kaathoven geeft het Zwartboek ov-chipleed aan verkeersgedeputeerde Van Haaren. (Foto © Stefan Kloosterboer / SP Apeldoorn)

Initiatiefnemer en SP-statenlid Alex Mink is tevreden met de toezeggingen van de gedeputeerde: “het is goed dat de gedeputeerde nu inziet dat er actie moet worden ondernomen. Mijn dank gaat uit naar hen die hebben meegeholpen bij het verzamelen van de klachten en natuurlijk naar de honderden reizigers die hun melding hebben ingediend via meldpuntovchip.nl !”.

• Bekijk hier de fotoreportage van Stefan Kloosterboer.