Manifestatie Armoede werkt niet!

30 november 2010

Manifestatie Armoede werkt niet!

Ook SP Apeldoorn was zaterdag 27 november vertegenwoordigd bij de manifestatie Armoede werkt niet! in de Brabanthallen in Den Bosch. Met een combinatie van de SP afdelingen Zutphen en Apeldoorn, was het een gezellige en witte rit in de gehuurde bus naar Den Bosch.

Uitgebreid videoverslag van de manifestatie Armoede werkt niet in de Brabanthallen in Den Bosch.

Tijdens deze manifestatie die gepresenteerd werd door Rotterdamse Carrie, werden de toekomstplannen van het Kabinet Rutte-Verhagen fijntjes van tafel geveegd. Ook in de vele voorbeeld verhalen die deze dag werden verteld bleek dat de toekomst voor mensen met een arbeidsbeperking bij deze plannen toch echt asociaal slecht wordt.

Met een opkomst van 1.500 mensen was de zaal te klein en moesten mensen staan en zijn wanden in de hal die gehuurd was er uitgehaald om iedereen de gelegenheid te geven om de evenementen en toespraken te kunnen zien en horen. SP kamerlid Sadet Karabulut was weer fantastisch. Zij heeft mooie interviewtjes gehouden met de mensen waar het vandaag en in de toekomst echt om gaat.

Emile Roemer spreekt met een mevrouw op de manifestatie.
SP fractievoorzitter Emile Roemer spreekt met een mevrouw op de manifestatie.
(Foto © Gerard Woltering / SP Apeldoorn)

Daarnaast spraken Emile Roemer (SP) Agnes Jongerius (FNV) Job Cohen en Marjette Hamer (PvdA) Ad Poppelaars (Directeur van de Chronisch zieken en Gehandicapten Raad.)
Natuurlijk werd er ook veel aan muziek gedaan o.a. de SP band en Harry Slinger hielden de sfeer er goed in.

Wij willen werk geen armoede!
In heel Apeldoorn zijn alle openbare plakzuilen voorzien van posters met de tekst: Wij willen werk geen Armoede!
(Foto © Gerard Woltering / SP Apeldoorn)

In totaal zijn er 15.000 handtekeningen in zeer korte tijd opgehaald, waarvan nu al 500 in Apeldoorn, via de website en de kaarten die u bij SP Apeldoorn kunt tekenen. Wij zijn komende week regelmatig te vinden bij de fietsenstalling aan de Marktstraat.
En zaterdag 4 december met een kraam in de Hoofdstraat in de buurt van de Oranjerie.

De petitie ondertekenen kan op deze pagina.
Armoede werkt niet! is ook te vinden op Facebook.