Handtekeningenactie ‘Maak onze bus niet duurder’ is een succes

19 december 2010

Handtekeningenactie ‘Maak onze bus niet duurder’ is een succes

Vorige week verzamelde de Apeldoornse SP afdeling op maandag middag, dinsdag en woensdag morgen en middag handtekeningen tegen de prijsverhoging van het bustarief in Apeldoorn.

Maak onze bus niet weer duurder
(Foto © Stefan Kloosterboer / SP Apeldoorn)

Busreizigers voelden zich verrast door de prijsstijging. Bijvoorbeeld busreizigers van achteruit De Maten zij moesten voor 9 uur ’s ochtends een kaartje in de bus kopen voor € 2,40. Op de terugweg waren ze € 1,- kwijt. Dat is in totaal € 3,40, en dat terwijl ze de week ervoor nog € 1,50 voor een retour kwijt waren. En enorme prijsstijging dus.

De reizigers waren ontevreden over de prijsstijging en zette dan ook massaal hun handtekening, tot nu toe al ruim 850 keer in totaal!!

De SP afdeling Apeldoorn die tegen de prijsverhoging is, zal binnenkort weer handtekeningen gaan verzamelen op het busstation. Ook kan men binnenkort via de website van de Apeldoornse SP digitaal zijn of haar handtekening zetten onder de petitie.

De aanwezige actievoerders van de SP kregen ook gigantisch veel klachten over bussen die niet op tijd reden of uitvielen. Wachttijden van een halfuur tot een uur waren jammer genoeg geen uitzondering. Binnenkort kunnen busreizigers ook digitaal zijn of haar klachten kwijt en melding maken van vertragingen of uitvallen van de stadsbus via een formulier op de website van SP Apeldoorn. Zo verkrijgt de SP inzicht op welke buslijnen en tijden de problemen zich voordoen.