ROOD zegt: 'Doe effe sociaal!'

27 augustus 2011

ROOD zegt: 'Doe effe sociaal!'

Als het aan het asociale kabinet Rutte I ligt, worden de tegenstellingen in Nederland alleen maar groter. Ook jongeren moeten het ontgelden. Studeren dreigt onbetaalbaar te worden, jongeren met een handicap worden de armoede in gestort en gedoogpartner Wilders krijgt alle ruimte om moslims te discrimineren.

ROOD wil jongeren laten weten dat het ook anders kan en lanceert daarom de campagne 'Doe effe Sociaal!'. De komende weken zal ROOD op verschillende plaatsen in het land met jongeren in gesprek gaan over de schandalige gevolgen van de kabinetsplannen.

Onderdeel van de 'Doe effe Sociaal'-campagne is de 'Aso van het Jaar'-verkiezing. Wie vind jij de grootste aso van het kabinet? Halbe Zijlstra (sloper van het onderwijs), Henk Kamp (die jongeren met een handicap de armoede injaagt) of Gerd Leers (die kinderen uitzet naar oorlogsgebieden)? Of ken je een andere bewindspersoon die nog veel asocialer is? Breng hier gauw je stem uit!

De plakzuilen in Apeldoorn zijn inmiddels voorzien van ROOD posters (Bron foto: rood.nl)

Ook zal ROOD je via de speciale campagnesite op de hoogte houden van de allerlaatste asociale acties van het kabinet. ROOD-voorzitter Leon Botter: “Dagelijks lees je in de kranten hoe het kabinet de meest kwetsbare mensen de rekening van de crisis laat betalen. Multinationals, topbestuurders en banken gaan vrijuit. De allerrijksten hoeven ook niets in te leveren. Jongeren die willen weten wie er vandaag de dupe zijn van de botte bezuinigingen van Rutte I en wie er juist schaamteloos mogen blijven graaien kunnen op de hoogte blijven via onze 'Schande van de Dag'-rubriek.

Wil jij helpen met de promotie van onze campagne in Apeldoorn? Neem dan contact op met ons op. Of stuur een bericht naar rood@sp.nl! Wij sturen je graag ons actiemateriaal toe.