Verkiezingscampagne SP van start!

20 augustus 2012

Verkiezingscampagne SP van start!

Emile Roemer & Harry Streppel

Locatie : Arnhem, Openluchtmuseum.
Evenement : aftrap SP verkiezingscampagne Tweede Kamer verkiezingen 12 september 2012.
Weersgesteldheid : extreem warm.
Sfeer : FANTASTISCH!

De verzengende hitte van gisteren weerhield 2.500 SP-ers er niet van om vanuit alle hoeken van het land zich te verzamelen in Arnhem voor de aftrap van de belangrijkste verkiezingscampagne uit de geschiedenis van de SP.
Alles was tot in de puntjes verzorgd en de sfeer gedurende de hele dag was opperbest.
Bij aankomst werden de bezoekers onthaald op een drankje dat hen werd aangeboden door bekende SP-ers. Gedurende de rest van de dag werd er nog meer gedronken, waarbij water de onbetwiste nummer 1 was. Niet zo vreemd met een temperatuur van ca. 35 graden.
Een viertal debatten waren georganiseerd, verdeeld over 2 zalen : de ene met airco, de andere zonder. Deze laatste was een ervaring op zich. Zeg maar een sauna, maar dan erg vol, iedereen met kleren aan en naderhand niet lekker koud kunnen afspoelen. Best apart hoor...
Na een daverend muziek concert, waardoor de ambiance naar een nog positiever niveau werd getild, verscheen rond 16.00 uur een superrelaxed ogende Emile Roemer ten tonele met op de achtergrond alle SP kandidaat-kamerleden. Wat een frisse, jonge, ambitieuze club! Emile roept op tot minder armoede, minder tegenstellingen, meer zorg voor elkaar en meer onderling vertrouwen.
Het was een dag die niet snel vergeten zal worden. Er komt wellicht binnenkort een dag die nooit meer vergeten zal worden : 12 september 2012. Wanneer de SP voor het eerst in haar geschiedenis de grootste partij van Nederland zou kunnen worden en de puin kan gaan ruimen van tientallen jaren destructief neo-liberaal beleid. De tijd is er rijp voor. Stem op 12 september op de SP! Laten we een andere koers varen. Een koers waar het om mensen draait en niet om geld. Dat zal niet van de ene op de andere dag gerealiseerd zijn, maar op de langere termijn is het wel degelijk mogelijk. Een prachtige uitdaging!

(Op bovenstaande foto ziet u Emile Roemer met 'onze' Harry Streppel. Voor een compleet foto-overzicht gaat u naar de facebook-pagina)

Tekst : Jeroen van Dijken