TUIN ER NIET IN!

10 september 2012

TUIN ER NIET IN!

emile

Woensdag is het zover. Stemmen. In de peilingen gaan de PvdA en de VVD aan kop. Wat de PvdA nu precies wil is onduidelijk : een links blok vormen met de SP en GroenLinks of rechts door laten gaan met hun destructieve beleid?

Emile Roemer schrijft : “Steeds meer mensen spreken hun zorgen uit over een Paarse regering, waarin de PvdA rechts opnieuw aan macht zal helpen. Onder Paars werd de schaalvergroting bejubeld en de sociale woningbouw steeds verder vermarkt. Onder Paars werd de marktwerking in de zorg bedacht – en in gang gezet. Onder Paars werd de ene onderwijsvernieling op de andere gestapeld en werden scholen tot leerfabrieken. Onder Paars werd de euro ingevoerd en de macht over onze economie overgenomen door Brussel en de financiële markten.”

Sadet Karabulut laat weten : “Op 12 september mag jij kiezen. Ik hoop van harte dat de SP op jouw stem kan rekenen. Dat is hard nodig. Zeker omdat ik er tot mijn schrik achter ben gekomen dat zelfs de PvdA 1,2 miljard wil bezuinigen op sociale werkplaatsen, jonggehandicapten en de bijstand. Dat betekent verlies van banen en inkomens. De SP bezuinigt niet op werk, inkomen en begeleiding van werkers in de sociale werkvoorziening, jonggehandicapten en bijstandsgerechtigden.
Ik wil samen met hen een blok vormen om sociaal uit de crisis te komen. Helaas weten we nog niet wat de PvdA wil. Over links? Of gaat de PvdA met de VVD in zee? Daarom is een grote en sterke SP belangrijk. Met een stem op de SP maak je ons groot, geef je Rutte rood en hou je de PvdA links.”

Doordat de PvdA niet duidelijk laat weten daadwerkelijk een links blok te willen vormen, is er sprake van een werkelijk groot gevaar voor de toekomst van Nederland. Waneer de PvdA in zee mocht gaan met de VVD – en aldus weer op de paarse (lees: rechtse!) tour gaat – zullen die kiezers die op 12 september de PvdA hun steun geven in plaats van de SP er niet zo heel veel later achterkomen dat ze hiermee een grote fout hebben gemaakt.

Na de WK-voetbalfinale van 1974 toen iedereen dacht dat Nederland wereldkampioen zou worden, werd deze uiteindelijk toch verloren. De legendarische voetbalverslaggever Herman Kuiphof sprak direct na het tweede Duitse doelpunt de historische woorden : “Zijn we er toch ingetuind”.

Tuin er op 12 september alstublieft niet in!
Nogmaals : tuin er op 12 september niet in! U krijgt spijt van een stem op de PvdA. Niet van een stem op de SP. Dit zijn niet zomaar een paar loze woorden, maar de feiten.

Ik hoop van ganser harte dat we over enkele maanden niet een artikel hoeven te schrijven dat velen er uiteindelijk toch zijn ingetuind...

Tekst : Jeroen van Dijken