Thuiszorgactie Den Haag

7 april 2013

Thuiszorgactie Den Haag

Gisteren kwamen ongeveer 6000 mensen bijeen in Den Haag om te protesteren tegen de bezuinigingsplannen van Rutte II, waardoor er 100.000 banen in de thuiszorg verloren dreigen te gaan. De actie was georganiseerd door de vakbond Abvakabo. Ook de SP Apeldoorn was aanwezig om steun te betuigen aan de werknemers in de thuiszorg.

Zo rond het middaguur werd het startsein gegeven op het Malieveld, waarna een lange stoet door het centrum richting het Lange Voorhout vertrok.

Op het Lange Voorhout hield staatssecretaris Van Rijn (PvdA) een korte toespraak. Tevens nam hij een aantal postzakken met ruim 137.000 handtekeningen in ontvangst.
Enkele Kamerleden, waaronder Emile Roemer, hielden een kort betoog, waarbij de meesten van hen aangaven tegen de voorgenomen bezuinigingen van het kabinet te zijn.

Weer aangekomen op het Malieveld werd er een nieuwe 'afspraak' gemaakt voor 8 juni a.s., aangezien gisteren absoluut niet het einde inhield van de protesten tegen de bezuinigingen in de thuiszorg. Vermoedelijk zal deze actie gehouden worden in Amsterdam.

Wordt dus vervolgd...