Ook wij zeggen 3 keer nee.

5 april 2016

Ook wij zeggen 3 keer nee.

Het associatieverdrag gaat over veel meer dan handel.

Maar laten we eerst eens even over de handel hebben. Duidelijk is dat met dit associatieverdrag de oligarchen en multinationals profiteren en de burgers er niks beter van worden, zowel in Nederland als in Oekraïne. Sterker nog, de burgers zowel in Oekraïne als in Nederland lopen de kans dat het voor hen juist nadelig uit zal vallen.  NEE, SPEEL WERKNEMERS NIET TEGEN ELKAAR UIT

Nog een reden voor SP Apeldoorn om een duidelijk nee te geven, is de corruptie. Wij zijn van mening dat dit verdrag niet de corruptie bestrijdt, maar juist legitimeert. Laat Oekraïne eerst maar eens zijn corruptie oplossen voordat wij met een verdrag in zee gaan met elkaar. Vele zaken uit dit verdrag kunnen ook prima geregeld worden zonder een verdrag. NEE, GEEN OPEN GRENZEN VOOR CORRUPTIE

Oekraïne is een verdeeld land. Eerder liet een 53 jarige mensenrechtenactivist uit Oekraïne het volgende weten “"We moeten concluderen dat de mensenrechtensituatie in Oekraïne, na de Euromaidan-revolutie, ontzettend is verslechterd. Dat de mensenrechtensituatie in Oekraïne op meerdere vlakken is verslechterd, laat zien dat het opschrijven van mooi klinkende voornemens in een verdrag op zichzelf niet voldoende is“ Hij roept Nederland dan ook op om nee te stemmen.  https://www.ftm.nl/artikelen/mensenrechten-oekraine  NEE, OEKRAÏNE IS TE INSTABIEL

Kortom, wij zeggen 3 keer nee:

Nee niet goed voor Nederland

Nee niet goed voor Europa