Tijd voor rechtvaardigheid

23 september 2018

Tijd voor rechtvaardigheid

Foto: SP

SP Apeldoorn was samen met onze Rood afdeling aanwezig bij de manifestatie ‘Tijd voor rechtvaardigheid’ op zaterdag 15 september in Rotterdam.

Foto: SP

Met bussen vol kwamen mensen vanuit allerlei steden en dorpen in Nederland gezamenlijk richting Rotterdam. Wat een saamhorigheid en wat een kracht. Veel mensen staan op tegen het onrecht vandaag de dag. Rutte blijft maar zeggen “Het gaat weer goed in Nederland.”

Er worden flinke bonussen uitgedeeld in de topfuncties, maar wij als “gewone” burgers merken er niks van. We merken wel dat het niet goed gaat onder andere in de zorg en het onderwijs. Een vaste baan krijgen is niet vanzelfsprekend. De wachtlijsten voor de voedselbank groeien nog steeds en we moeten steeds langer wachten op een betaalbare woning. Goedkope woningen worden gesloopt en er komen duurdere woningen voor terug. Er komen steeds meer gezinnen in de problemen en de rekeningen stapelen zich op.

De energiebelasting gaat omhoog en de belasting op onze dagelijkse boodschappen gaat ook omhoog. Maar de dividend belasting wordt afgeschaft.

Wauw, wij zijn uit de crisis maar daar merken wij niks van.
Tijd om op te staan, laat je horen: genoeg is genoeg.
Wij kiezen voor rechtvaardigheid, solidariteit en menselijkheid.

Sluit je aan en zeg “genoeg is genoeg”.

Sandra Jagesar

SP Apeldoorn