Slopen is bezopen

3 februari 2010

Slopen is bezopen

Met deze actie trapt de SP Apeldoorn op 6 februari bij het bijna gesloopte PGEM-gebouw in de binnenstad haar verkiezingscampagne voor de gemeenteraadsverkiezingen af. We voeren actie tegen de sloop van gebouwen die voor Apeldoorn van culturele en historische waarde zijn, zoals het PGEM-gebouw en de gevel van bioscoop Tivoli.
Behoud gevel Tivoli
Vanaf het PGEM-gebouw lopen we naar bioscoop Tivoli, waar Bonnie ten Damme, lijsttrekker van de Apeldoornse SP en Hans van Leeuwen, Tweede Kamerlid voor de SP het woord zullen voeren tegen het ongebreideld slopen door projectontwikkelaars en voor een actievere rol in de bescherming van de Apeldoornse historie door het gemeentebestuur.

De actie start zaterdag 6 februari om 13.30 uur bij de restanten van het PGEM-gebouw tegenover V&D. We nodigen iedereen, die het behoud van monumenten en oude, waardevolle panden in Apeldoorn belangrijk vindt, uit bij deze actie aanwezig te zijn.