SP wil snel oplossing voor kapot oplaadpunt ov-chipkaart Ugchelen

17 mei 2010

SP wil snel oplossing voor kapot oplaadpunt ov-chipkaart Ugchelen

De Gelderse SP-fractie wil een snelle oplossing voor het kapotte oplaadpunt voor de ov-chipkaart bij de Primera in Ugchelen.

Deze klacht werd gemeld aan de Gelderse statenfracties door een busreiziger uit Ugchelen. Hij kan zijn kaart niet opladen bij de Primera en de winkel kan weinig aan de klachten doen. De landelijke organisatie achter de OV-chipkaart stuurt deze reiziger door naar de provincie. SP-statenlid Alex Mink wil dat de provincie snel ingrijpt.

Mink: "het is typisch afschuifgedrag tussen vervoerders, de organisatie achter de ov-chipkaart en de provincie. Die ontkent dat er problemen zijn en poeiert reizigers af. Dat kan natuurlijk niet. De provincie moet snel onderzoeken of zulke klachten vaker voorkomen".

Bus- en treinreizigers die ook problemen hebben met het opladen van de kaart kunnen hun klacht indienen via het SP-meldpunt voor klachten over de OV-chipkaart: www.meldpuntovchip.nl