SP top-10 op campagnetour van Apeldoorn tot Nijmegen

23 februari 2011

SP top-10 op campagnetour van Apeldoorn tot Nijmegen

Zaterdag 26 februari gaan de kandidaat-statenleden van de SP op campagne-tour door de provincie Gelderland.

Onder aanvoering van lijsttrekker Eric van Kaathoven zullen, Apeldoorn, Dieren, Arnhem, Huissen, Elst en Nijmegen worden aangedaan.

De SP vindt het van groot belang dat mensen gaan stemmen op 2 maart. Premier Rutte heeft gezegd dat de statenverkiezingen wat hem betreft een test zijn van het kabinet. De SP wil daar een pro-test van maken tegen het kabinet. Wat de Gelderse SP betreft een protest tegen de plannen van het kabinet Rutte en een protest tegen het provinciebestuur.

SP Campagneleider Alex Mink: “Al onze afdelingen zijn al volop campagne aan het voeren en wij komen ze als kandidaten graag ondersteunen. Afgelopen jaren hebben we samen met onze lokale afdelingen hard gewerkt aan een menselijker en socialer Gelderland. Zo zijn hebben we bijvoorbeeld in samenwerking met onze afdelingen in Rheden, Arnhem en Zutphen actie gevoerd tegen het ombouwen van de IJssellijn tot een nieuwe Betuwelijn onder het motto “Laat de goederentrein varen”. En samen met de SP in Apeldoorn zijn we in actie gekomen tegen het verdwijnen van de eurokaartje voor de bus. In Nijmegen voert de SP actie voor behoud van het gratis openbaarvervoer voor 65-plussers.”

Voor deze regio wil een rechtstreekse treinverbinding Arnhem-Apeldoorn, een tram tussen Arnhem en Nijmegen en veel meer treinen op dat traject. Daarvoor wil de SP 1 miljard van het NUON-geld investeren. Daarnaast is de SP tegen de doortrekking van de A15.

De planning voor de campagnetour is als volgt:

10:30 Apeldoorn – Politieke Markt tijdens de weekmarkt
11:50 Dieren – Op de markt bij winkelcentrum
13:00 Arnhem – Op de markt, kerkplein, centrum Arnhem
14:00 Huissen – Campagnekraam in de Langestraat, centrum Huissen
14:50 Elst – Campagnekraam in Dorpstraat, Elst
15:40 Nijmegen – Kraam in de stad, Broerstraat.

Dezelfde dag gaat Statenlid Agnes Lewe een met kandidaat-statenleden Eric van Dijk en Jos Swartjes een tour doen door het rivierenland waarbij ze onder andere Nijmegen-Dukenburg, Beuningen, Beneden-Leeuwen, Zaltbommel en Tiel zal aandoen. Een week eerder zal de Gelderse SP een tour doen door de Achterhoek en Liemers.