Actie SPeculaasje was een succes!

9 december 2010

Actie SPeculaasje was een succes!

Afgelopen zaterdag 4 december stond de SP met een marktkraam vlakbij de ingang van de Oranjerie langs de Hoofdstraat zijde. SP was aanwezig met haar jaarlijkse actie SPeculaas. De actie moest jammer genoeg een uurtje eerder dan gepland worden afgelast in verband met de hevige sneeuwval. Ons campagne materiaal verdween onder een laag sneeuw, en onze actievoerders waren gekscherend gezegd op een gegeven moment meer wit dan rood.

Voorzitter Joke van der Meide deelt een SPeculaasje uit aan de straatmuziekant
Voorzitter Joke van der Meide deelt een SPeculaasje uit aan de straatmuziekant. (Foto © Stefan Kloosterboer / SP Apeldoorn)

Mensen werden over diverse acties van de SP geïnformeerd.
Winkelende mensen kregen een folder over ‘Maak onze bus niet weer duurder’. Het stadsbustarief gaat in Apeldoorn van 1,50 uur voor een retour naar 1,00 euro voor een enkele reis. Ook is het nieuwe kaartje niet voor negenen geldig op werkdagen.

Mensen waren niet blij met de mogelijke bezuinigingen op de WMO en op het minimabeleid die in Apeldoorn aanstaande zijn. En ook niet met de landelijke bezuiniging op arbeidsgehandicapten, de SP voerde de actie ‘Wij willen werk geen armoede’, er konden handtekeningen gezet worden tegen deze bezuiniging op een actiekaart.

De SP marktkraam werd goed bezocht.
De SP marktkraam werd goed bezocht. (Foto © Stefan Kloosterboer / SP Apeldoorn)

Ook konden mensen hun handtekening zetten tegen de plannen die er zijn om 1 a 2 kerncentrales te gaan bouwen naast de al bestaande centrale in Borssele. U kunt hier nog steeds tekenen.
Daarnaast werd er aandacht gevraagd voor de actie ‘Red de postbode’. Stakende postbodes zien hun beroep verdwijnen als gevolg van de liberalisering van de postmarkt.

Het was 4 december en dus deelde de SP naast SPeculaasjes ook boeken uit. De SP wil dat alle filialen van de bieb openblijven in Apeldoorn. De SP verspreidde op diverse plekken zo’n honderd boeken. Heel veel boeken vielen in de smaak en werden mee genomen.